Als BLOGGER kun jij je de mond niet laten snoeren. Jij bent ooit voor jezelf begonnen om anderen te helpen. Doe dat. De rest doet er niet toe. Vriendjes zijn met iedereen is onbegonnen werk. Het met iedereen eens zijn is onmogelijk. En iedereen heeft last van afbraakreacties.
Wees dankbaar als iemand wijst op een fout. Doet hij of zij dat niet, dan knapt de eerstvolgende misschien af op diezelfde fout, terwijl het een goede klant had kunnen worden.
Geef ze hun gelijk als ze dat hebben. En geef hufters niet wat ze willen, namelijk jouw emotie.
Ga voor je geluk in plaats van je gelijk.
Blijf je respectvol en genuanceerd, dan bouwen negatieve reacties namelijk aan een goede reputatie. Je laat namelijk zien uit welk hout je gesneden bent: je kunt tegen een stootje, laat je kwetsbare kant en ondertussen je kernwaarden zien. Mensen leren je beter kennen en dat is dé voorwaarde voor een goede weblog.
Laat jezelf dus zien en slinger je boodschap de wereld in. En onthoud: een ongenuanceerde, negatieve reactie zegt alles over de zender, niets over jou. En waar de een over struikelt, is de ander juist blij met je bericht. Ik zelf heb vaak genoeg bijval gekregen waar ik het niet verwachtte.
Wat knap zoals jij kunt reageren op negatieve reacties. Leer hier uit dat ik altijd mag/moet reageren maar dat ik de reactie veel meer bij de ander moet laten zonder mijzelf weg te laten blazen.
Zal dit artikel in mijn achterhoofd houden.
Alweer bedankt voor jouw blog.
Precies,Lowy . Bij jezelf blijven. Laat de rest bij een ander. Ik besef dat dat cliché klinkt, maar het werkt.
Je weet vaak ook niet wat er achter zo’n reactie zit. Iedereen heeft weleens een off day. Of ervaart een periode waarin niets mee zit