www.udonthanicityweblog.nl
Bericht van de redactie Lowy Cremers.
Na een kort bezoek in Landmark Udonthani bij PC spcialist Advice heeft onze directie er meteen een Sponsor bij gekregen.
Het personeel en de chef vonden onze weblog zo goed dat ze besloten om ook sponsor te worden van onze veelzijdige weblog.
Zie hier hun visite kaartje.
Ze zitten op 2 adresen in Udonthani.
Wij hadden contact met de vestiging in Landmark ..
Hartelijk welkom Advise dat zijn mensen die weten waar ze over praten.
Hoofdstuk 9
lowy.cremers.senior@gmail.com
Hij die nooit heeft gevaren,weet niet hoe een zeeman leeft.
Er moest dus iets gebeuren. De overheid bedacht (met behulp van een commissie dat bestond uit vertegenwoordigers van de overheid, de GGZ en de kerk) dat het misschien verstandig zou zijn alle prostitutie te centreren op één plek. Een afgelegen terrein vlakbij de huidige luchthaven Hato werd gekozen als meest ideale locatie. Op deze manier zou de bevolking niet elke dag geconfronteerd worden met prostitutie, zou de politie makkelijk toezicht kunnen houden en konden de gezondheids werkers makkelijk de dames controleren op geslachtsziektes.
Niet alleen de locatie zou belangrijk zijn, ook de onderverdeling in kleine ‘appartementen’ om de veiligheid, privacy en overzichtelijkheid te verhogen werd als erg belangrijk gezien.
Op 4 December 1948 verleende de overheid een vergunning voor 25 appartementen en een restaurant. Op 30 Mei 1949 opende Campo Alegre voor het eerst haar deuren. Tot de dag van vandaag blijkt het concept goed te werken.
Ik had meteen de smaak te pakken.Het was net als of je een klein kind voor het eerst een snoepje geeft,Als men er eenmaal van geproefd heeft is het moeilijk er van af te blijven. Ik kreeg aan boord nog diverse raadgevingen van oudere bemanningsleden die me vertelden waar ik goed op moest letten en welke voorzorgsmaatregelen ik moest in acht nemen voor ik met een vrouw plat ging.Zo kon je gratis een tube met bacterie dodende glijmiddel krijgen aan boord.Dat smeerde je kort voor de daad op je piemel en mocht een vrouw ziek zijn wat je niet kon zien dan voorkwam dit middel dat ook jij ziek werd. Verders was er op dat hele Curacau weinig te beleven.Er groeide heel veel caktussen ,ik zag zelfs cactussen op een dak van een huis.
Er liep ook een Dominee rond die probeerde zieltjes te winnen en je mee naar de Kerk te tronen.Later hoorde ik dat deze Dominee een pedo was die het op jonge ketelbinkies etc had voorzien.Aan mij had hij niks want ik liet de goede man links liggen .Via het zee mans huis kon je ook een voetbal wedstrijd spelen tegen bemanning van een andere boot.Ook daar deed ik niet aan mee want ik was en ben niet sportief.Mijn enigste sport was en is vrouwen versieren en vissen. Ik ging op Curacau zwemmen in de Bullenbaai.
Men had daar een soort varkensgaas in het water geplaatst om de haaien buiten het zwembad te houden.Groot was mijn verbazing dan ook dat er een groot gat in die afrastereing zat en ik in de verte een verschrikkeleijke haai zag zwemmen.Ik was er snel uit. Bullen baay.Ik was snel weer op de kant . De volgende dag ging ik in de middag aan de andere kant van Curacau zwemmen in een stuk afgezet zee dat hete Bullebaai.Men had hier wat palen in de grond geslagen in het water aan het strand en een soort varkensgaas er om heen gespannen om eventuele haaien uit het zwemgedeelte te houden.Maar
to en ik eens onder water zwom en er een
groot gat bleek te zitten in dat hekwerk onder het water was ik er nog al eens snel weer uit.
We voeren van Curacau naar Argentina Buenos Aires
3 dagen zouden we in Argentina Buenos Aires blijven liggen Het was een drukke stad met veel verkeer en kooplui die je van alles probeerde te verkopen op straat.Van harde porno foto,s tot een sex opwind middeltje onder de naam Spaanse vlieg
Alles boden ze daar te koop aan. Ik ging die eerste avond rond 20.00 uur na gedane arbeid samen met de koksmaat op stap. Eerst zijn we naar een kapper gegaan.Daar kregen we terwijl we in de kapperstoel zaten een biertje aan
geboden.
Het knippen koste per persoon ongeveer 1 dollar in die tijd toch ook nog 4 gulden en twintig cent. Het biertje was gratis services van de kapper.Hier konden de Nederlanders nog wat van leren want uiteindelijk gingen de zeelui altijd naar deze kapper als ze in de haven van Buenos Aires lagen. Naar de kapper en gratis een biertje er bij . Ik wipte haar onder het dansen.
Wippen onder het dansen ,dat was een belevenis die ik niet snel vergeet.
We kwamen al snel in een kroeg terecht waar het vrij donker was. Als je iets te drinken besteld had en af wilde rekenen moest je onderhand je aansteker gebruiken om te zien wat je moest betalen zo intiem donker was het daar. Na dat Andre al snel met een leuke griet in de koffer was gedoken boven het cafe maakte ik kennis met een vrouw van 23 jaar met de naam Maxima Lores.Na de nodige drankjes genuttigd te hebben wilde ik haar naaien maar schijnbaar had het mokkel geen geld om de kamer boven het cafe te betalen. Ik was dat echter ook niet van plan en bleef maar zitten drinken en kletsen Tot dat het meisje me zei ik kan het ook wel hier met je doen. Ze noemen dat een short time. Ik zei hoe kan dat nu hier in die kroeg.Ze antwoorden me dat is geen probleem we gaan dansen.
Wippen op de maat van de
Tango.
Uit de juxbox klonken de klanken van een echte Argentijnse Tango.Terwijl ik met haar danste en mijn kleine Lowyke reeds in de houding was gaan staan bleek dat ze geen slip aan had. Ze peuterde mijn edele deel uit mijn gulp opende haar jurk en toen hebben we de daad gepleegd onder het dansen .
Het was wel een rare belevenis maar het ging geweldig ik kwam klaar op de laatste passen van die tango.De Tango is dan ook later mijn lieveling dans gebleven.Maar ik denk dat ik beter kan wippen dan dansen.
Dus het land van onze Maxima was toen al een goed land om uit te gaan.Geen wonder dat onze Alexander voor deze vrouw heeft gekozen. Wat hebben die vrouwen een temperament. Je kon er dingen beleven die nergens anders op de wereld gebeurde.Toen ik het voorval aan enkele maten van mijn schip vertelde gingen er nog al snel enige zeelui een dansje wagen.Sinds dien is de Tango mijn favoriete dans. Jhonny Jordaan was toen erg populair. Ook de volgende avond was het weer stappen geblazen. Ik heb mijn maat Andre die avond niet gezien..Dat was in de Seven Seas bar. Hier zwaaide een Nederlands echtpaar de scepter. Geef mij mar Amsterdam klonk er uit de juxbox met Johnny Jordaan . Duizenden kilometers van huis in Argentina en uit de Juxbox klonk geef mij maar Amsterdam. 1955 in Argentina. Deze singeltjes werden namelijk regelmatig door zeelui uit Holland mee gebracht voor die kastelein.Moet je na gaan zit je ruim 10.00 mijlen van huis hoor je in den vreemden Jhonny Jordaan zingen. Ik had die avond een mooi wit nylon overhemd aan met in de borstzak een pakje Luck Strike Hier in deze zaak was ook een dans vloer en Andre mijn vaste stapmaat stond een beetje sexueel te schuifelen op de vloer want echt dansen kon hij nog niet.Ik danste aan de andere kant van de zaak met Lola een meid met zwart haar.
De Bootsman danste met een oude vrouw en
die verloor haar gebit .
De Bootsman die al wat ouder was danste met een vrouw die ook al haast met pensioen kon.Maar op een of andere manier moest dat oude vrouwtje hard lachen en toen vloog haar gebit uit haar mond en het viel op de dansvloer vlak voor mijn voeten. En ja ik half dronken zag er de lol wel van in en riep Andre daar komt ie en schopte met een boog het kunstgebit richting Andre
.En die stuurde het direct weer over de gladde vloer terug mijn richting uit. Uit eindelijk heeft de bootsman zich er over ontfermt en gezorgd dat de dame haar mondmeubeltje weer terug kreeg. Mijn meisje noemde zich Lola en zag er goed uit flinke koplampen en een slank figuur en git zwart lang haar..Ik vertelde haar dat ik geen geld aan haar kon spenderen omdat ik door mijn geld heen was.Ze voelde aan mijn nylon overhemd en zei me je mag de hele nacht bij me blijven voor dit overhemd.Ik dacht geen seconden na en ging met haar mee.
Ik had mijn overhemd
vernaaid!
Nu had ik in het verleden al dikwijls mijn broek uitgetrokken om te kunnen wippen.maar dit sloeg alles ik vernaaide mijn overhemd Toen ging ik de volgende morgen terug naar het schip maar wonder overhemd aan. Toen ik rond half zes weer aan boord ging en de wacht van boord een matroos passeerde zei die Lowy ben je plat geweest voor je overhemd? Ik antwoorden hem wel nee man ik ben aan het prikkeldraad blijven hangen en toen het stuk was heb ik het weg gegooid.
De matroos zei me toen ja dat verhaal heb ik al zo dikwijls gehoord. de liefde met je overhemd betalen en dan een smoes over prikkeldraad dat geloofde ze niet aan boord. Enkele dagen er na ging ik in de avonduren met de kok en de wasbaas de bakker en de salonbediende op stap.
We kwamen heel afgelegen ergens op de Rio de la Plata bij een soort boerencafe waar je ook een paard kon huren.Voor 1 dollar had je voor een avond een paard met zadel tot je beschikking.Wij met zijn allen een knol daar gehuurd en we gingen op weg naar de volgende kroeg als ridders te paard.Maar ja als je nooit paard hebt gereden en dan nog half jajum op een knol gaat zitten kan je echt lachen. Het door mij gehuurde paard was eerder thuis dan ik.
Het paard was eerder terug bij de kroeg dan ik en stond me gewoon uit te lachen.
Toen we na ongeveer 3 kwartier bij de kroeg onder de naam Horse Lucky waren gekomen bonden we het paard vast aan een daar aanwezige balk En we zopen behoorlijk want we beseften dat we per paard geen problemen konden verwachte voor rijden onder invloed.Maar ik had weer eens pech. Zelfs een gehuurd paard ging er bij me vandoor! Ik had het beest schijnbaar verkeerd of niet goed vast gezet en het dier ging er van door.Het paard ging er als een speer van door terug naar huis.Zo doende was het paard eerder bij zijn baas terug dan ik. Het paard wist de weg heel goed terug. En stond me uit te lachen toen ik bij de boerderij terug kwam. De reis ging verder naar Venezuela Zuid Amerika.
Venezuela het land van Simon Bolivar.
In Venezuela er was een staatsgreep of men verwachte er een staatsgreep.Er stonden wachten aan boord mannekens van amper 16 jaar met een echte stengun.Die liepen wacht om te voorkomen dat er vreemdelingen ongezien hun land in of uit wilden. Voor ons zeelui was er toen niks te beleven geen vrouwen geen haven om lekker te stappen Iedereen bleef dan ook aan boord wand er werd geen verlof gegeven om te gaan passagieren.Ik verveelde me en ging op de kade zitten vissen dat mocht wel als je maar in het zicht van die bewakers bleef was er niks aan de hand. Ik ving in Venezuela vissen en deponeerde deze in het zwembad aan boord.
Dat werd later niet in dank afgenomen door de rest van de bemanning.Ik moest het hele zwembad aan boord schoonmaken.
Word vervolgd blijf ons volgen er komen nog vele avonturen.
Wil je het hele boek hebben even mailen en ik stuur het per mail naar je toe. Lowy.cremers.senior@gmail.com
The best Udonthani – Community for everyone
lowy.cremers.senior@gmail.com
Geef uw mening dan bent u fan van deze weblog.
Ze kunnen niet meer om ons heen!!!!
Letters zijn nu extra groot zo dat u niet naar specksavers hoeft te gaan!
3000 fans,eigen youtube kanaal website in 2 talen.
Een bijdrage van onze belasting deskundige Jos Weethetbeter
Zwart spaarders Thailand worden aangepakt door Nederlands belastingdienst!!
Wie nog geld verstopt heeft in het buitenland bvb Thailand krijgt de schrik van zijn leven
Belastingdienst vult van ruim half miljoen nederlanders die een buitenlandse rekening hebben bvb in Thailand ook de heimelijke accounts in Thailand al in op aangifte formulieren.Dit alles nu Nederland nauwer gaat samen werkt met Thaise overheden aangaande belastingen.
De oorzzak ligt bij de vele aanvragen om vrijstelling omdat ze in Thailand verblijven,dat heeft slapende honden wakker gemaakt bij de belastingdiensten in Nederland.
Er zijn al geruchten dat Nederlanders die voor hun vrouw in Thailand grond en huis kochten straks ook daarover belast gaan worden omdat de belastingdienst goed weet dat een gemiddelde Thaise vrouw geen geld dar voor had.Dus dan gaan ze de waarde van het huis en de grond in de toekomst ook bij het bezit van de man er bij optellen.
Nederlandse overheid gaat nauwer controleren wie dikwijls op en neer Thailand gaat. simpel te controleren via schiphol douane he!
Dan komen veel zwetsers en huizenbezitters in de problemen. lowy.cremers.senior@gmail.com
Als u reageerd bent u meteen fan
Zo niet dan hebben we voor u een mooie spreuk op tegel gezet
Met dank aan onze sponsors
PC repair Resort Poolcafe Fishingpool Leeya resort Bed and breakfast Honnybee
Hoofdstuk 8
lowy.cremers.senior@gmail.com
Hij die nooit heeft gevaren,weet niet hoe een zeeman leeft.
Ik zelf heb nog zeker 30 jaar na mijn vaartijd contact onderhouden met mensen waar mee ik destijds heb gevaren.Helaas zijn er al diverse mensen overleden . En de wilde vaart is nu anno 2010 bijna geheel verdwenen.Vroeger had je houten schepen met een ijzeren bemanning.Nu heb je veel ijzeren schepen met een houten bemanning dat het grote verschil.Vroeger ging je varen met uitsluitend ls opleiding,je kon niks en wist niks.Alles wat je moest kunnen werd je aan boord bijgebracht.Tegenwoordig moet een matroos kunnen koken
,sturen,machinekamer enz hij is tegenwoordig overal inzetbaar!En nu anno 2010 varen de meeste schepen onder buitenlandse vlag omdat dit het goedkoopste is.Zaten we vroeger op een schip met 52 bemanningsleden nu zitten er op een moderne boot die 3x zo groot is hooguit 12 bemanningsleden.Bij vrachtschepen gaan de luiken tegenwoordig automaties dicht ,vroeger moest alles met de hand gebeuren.
Het eten was geweldig aan boord van een Shell Tanker
Neptunus God en Koning aller wateren doopte mij als echte zeeman. We waren ongeveer 14 dagen aan het varen toen we de evenaar passeerden.Ik werd toen gedoopt als zeeman.Er kwam een verklede matroos als Koning Neptunes zgn aan boord en ook de vrouw van Neptunus de kabelgast in dit geval verkleed als vrouw.
Ik werd evenals allen die nog nooit over de evenaar waren gevaren gedoopt door Koning Neptunes God van alle wateren.
We passeren de evenaar en worden gedoopt als Zeeman.
Ik werd
tijdens doopfeest kaalgeschoren.
Ik ontving de oorkonde van Koning Neptunus ,ik was Zeeman geworden.
Neptunus verscheen aan boord. Als ongedoopte zeeman moest je dan een slok zeewater nemen.En je had de keuze tussen een haring met ingewanden en al op te eten of je kaal te laten scheren.Ik koos voor het laatste. Neptunus gaf me toestemming alle wateren ter wereld te mogen bevaren. Dat kaal scheren gebeurde met inzepen met groene zeep dat er dan weer met een groot scheermes weer werd afgehaald.En dan las Koning Neptunes de proclamatie voor,, Ik
Neptunus God en Koning van alle wateren verklaar hier gedoopt te hebben Lowy Cremers En geef hiermee toestemming dat Lowy Cremers van af heden alle wateren ter wereld mag bevaren. Daarna werd je met kleren en al in het zwembad gegooid door enige stevige matrozen.En daarna dronk iedereen aan boord een extra borreltje op de nieuw gedoopte zeeman. Eindelijk was ik dus zeeman geworden . En met de woorden vaarwel was de ceremonie voorbij
Ik
Neptunus God en Koning van alle wateren verklaar hier gedoopt te hebben Lowy Cremers En geef hiermee toestemming dat Lowy Cremers van af heden alle wateren ter wereld mag bevaren. Daarna werd je met kleren en al in het zwembad gegooid door enige stevige matrozen.En daarna dronk iedereen aan boord een extra borreltje op de nieuw gedoopte zeeman. Eindelijk was ik dus zeeman geworden .
En met de woorden vaarwel was de ceremonie voorbij.Ik was zeeman geworden ik was zo blij. Toen was mijn maatje Andre aan de beurt hij hield zich ook kranig en werd dus ook gedoopt door Neptunus.Ik mocht van af dat moment ook bier drinken wand dat hoorde nu eenmaal bij het zeemansleven.
Toen we nog een dag of 2 van Curacau verwijderd waren kwam de chef Hofmeester op een morgen naar me toe en zei me; Lowyke zal je niet te veel aan je pikkie trekken wand we gaan naar Curacau en daar heb je mooie wijven en zullen we eens zien of je al kan neuken.Ik wist niet wat me overkwam.Dit te horen
van mijn directe chef .Ik zei ja zeker chef ik ga er voor.
Moet je weten ik die nog nooit een vrouw nakend had gezien deed stoer mee met die praat.We liepen Curacau binnen wat was dat mooi. Campong Alegre te Curacau.Een goed georganiseerd bordeel. De beroemde bootjes brug een brug die dreef op allemaal kleine bootjes Willemstad.
Er lag een lange brug die ruste op kleine bootjes en als er een schip binnen kwam varen ging die brug open en alle kleine bootjes waar de brug op ruste draaide mee open.We voeren langs een fort waar de Nederlandse vlag rood wit en blauw vrolijk wapperde in de wind.Aan de kade mooie oude huisjes en er lagen veel bootjes met vers fruit te koop enz.
In de avond ik was afgewerkt om 20.00 uur kreeg ik toestemming om met een paar oudere bemanningsleden mee de wal op te mogen gaan. Ook Andre mijn hutmaat mocht mee.Aan wal gekomen namen we gezamenlijk een taxi en die bracht ons naar Campong Alegre. ingang van de Campong Alegre op Curacau hier had ik mijn eerste sex ervaring.
ELEGRO EEN EIGENTIJDSE HOERENKAST OP CURACAU!!
Hier werd ik op kosten van de overige bemanningsleden ingewijd in het sexleven. Dat was een soort bordeel op een soort plein. Aan de ingang stond een marinier op wacht bij een slagboom.Die man moest er op toe zien dat er geen marine klanten in uniform de campong bezochten.De marine mannen mochten dus niet naar de vrouwtjes op die campong.
Later hoorde ik dat ze daar wel een oplossing voor hadden wand die marine mannen gingen in de haven zgn op een koopvaardij schip wat burger kleren kopen of lenen en zaten dan ongemerkt toch op Campong Alegre. We stapten de kroeg in en ik zag al snel dat er prachtige meiden rondhuppelden schaars gekleed en vrolijk lachend kwamen ze naar ons toe. Mijn eerste sex ervaring met een vrouw. We gingen aan een tafeltje zitten en bestelden de drankjes.We dronken rum met cola dat was heerlijk drinken.Na dat ik er daarvan enkele achter mijn kiezen had zitten zochten mijn mede bemanningsleden voor mij een mooie grote griet uit.Het was een meid uit Colombia die Engels sprak. Haar werd verteld dat ik nog knaapje was.Ze wou me dus ontmaagden!
En ze kreeg dan ook opdracht mij in het sex leven in te wijden.Nu ze had er echt wel zin in in zo een jong pikkie zei ze. Ze nam me bij mijn hand en nam me mee naar haar kamer.Ik wist toen echt nog niet wat me zou overkomen.Ik had nog nooit een naakte meid gezien.Maar ik merkte al meteen dat die worst in mijn broek zich er mee begon te bemoeien.Het begon aan alle kanten te kriebelen . Op haar kamer aangekomen kleden ze zich uit en wat ik toen zag ik dacht eerst dat het een godin was.Wat was ze mooi en wat een stevige recht vooruit stekende tieten had ze . Ze deed me eerst helemaal wassen wand ze zei me dat ik schoon moest zijn voor dat we verder iets deden.
Toen we daarna op haar bed gingen liggen groeide mijn kleine Lowyke enorm.Hij was opeens wel 8 centimeter langer geworden.Ik had dit gevoel nog nooit gehad. Ze wist dat ik nog een soort maagd was en stopte het harde edele deel van mij in haar gleuf.Nu dat wilde deze wel mijn kleine heer sprong als een wilde op en neer heen en weer in haar gleuf.Deze dame heeft me alles geleerd ze likte en zoog aan mijn edele deel als of het een kaneelstok was. Na dat gebeuren werd ik wederom gewassen door deze mooie vrouw en naar de kroeg terug gebracht.Daar werd ik met gejuich door de rest van de bemanning ontvangen. Ik hoorde een matroos zeggen laat die maar schuiven het is geen flikker hij red het wel. Men had dus mijn eerste neukertje voor me betaald om te controleren of ik wel goed in elkaar zat wat vrouwen aan ging. Nu er zouden er in mijn 7 jarige loopbaan als zeeman nog vele volgen.
Word vervolgd blijf ons volgen er komen nog vele avonturen.
Wil je het hele boek hebben even mailen en ik stuur het per mail naar je toe. Lowy.cremers.senior@gmail.com
Voor mensen die stckers zoeken om bepaalde toetsen af te dekken wij kunnen helpen.
Er zijn ronde stickers in diverse kleuren beschikbaar.Ze passen precies op een toets van je bord.
Alle verdere inlichtingen bij de redactie.
Wij hebben ze !!!!!
email lowy.cremers.senior@gmail.com
Hoofdstuk 7
lowy.cremers.senior@gmail.com
Hij die nooit heeft gevaren,weet niet hoe een zeeman leeft.
We waren vertrokken uit Rotterdam.
Ik had deze dieren nog nooit in het echt gezien.Wat een geweldig gezicht was dat. En ze sprongen steeds een halve meter uit het water omhoog om dan weer sierlijk verder te zwemmen.Het was of ze mij een goede reis naar Curacau wilden toe wensen zo leek het althans. Na een dag of 4 sloeg het weer even om en kwam er een kleine storm opzetten
Ik werd zo ziek als een hond.Zeeziek dat word je maar eenmaal in je leven.
De patrijspoorten moesten allemaal dicht en er werd water op de tafel lakens gegoten zo dat de borden en de eten schalen netjes op dat vochtige laken bleven staan.Ik moest op dat slingerende en wiegelende schip gewoon mijn werk doen.Hete soep etc halen in de kombuis zonder iets te laten vallen.Ik liep af en toe net een zatlap met de volle schalen rond.Toen kreeg ik het opeens voor mijn kiezen.Ik werd zeeziek.Ik moest overgeven had hoofdpijn en voelde me misselijk.
Wat was ik zeeziek kotsen en
hoofdpijn 3 dagen lang.
Nu is zeeziekte iets wat met je gehoor en evenwicht te maken heeft en het gaat van zelfs weer over als je eenmaal aan dat slingeren en stampende schip gewend bent geraakt.Maar ik wist dat niet. Slecht weer zorgde voor zeeziekte.
Het was het enigste moment in mijn leven dat ik dacht was ik maar bij moeder thuis.Ik zou desnoods terug willen kruipen zo beroerd voelde ik mij.
Op een gegeven moment ben ik dan ook stiekem in mijn kooi gaan liggen. Ik kotste bijna de longen uit mijn lijf. Daar lag ik nog maar 3 minuten in tot er 2 stevige matrozen me uit mijn nest trokken en zeiden wat ziek op bed liggen terwijl je niks mankeert dat doen we niet op een schip.Men waarschuwde me dat als ik dat nog eens zou doen dat men mij dan aan een touw over de reling zou laten bengelen zo dat de haaien konden zien dat ik geen stoere zeeman was.Ik klein mager jongetje geloofde deze ruige zeemanspraat meteen en ging maar weer aan het werk.
En ik had al eens in een boek gezien dat ze je dan Kielhalen.Dan trekken ze je aan een touw onder het schip door .Dat deden de piraten vroeger ook al.
Na 3 dagen goed ziek te zijn geweest was ik er door heen en kon ik weer lachen als of er niets aan de hand was . .
Mijn hutmaat Andre was nog niet zeeziek geweest.Die overkwam het enkele dagen later pas.En ik die alles al achter de rug had hield hem dan ook 2 dagen voor de gek.
Dan liep ik hem voor bij als hij doodziek aardappels zat te jassen en riep dan Andre lust je een lekker vetspekje of misschien heerlijke erwtensoep.Met het gevolg dat de Koksmaat dan weer snel naar de reling liep om te kotsen.
Andre aan de reling overgeven ik moest zo
lachen.
Wat had ik dan een lol.Dan moest je nog uitkijken als je over moest geven dat je uit de wind ging staan wand anders waaide alles zo weer over je heen en zat je snel onder je eigen kots. Gelukkig was ook Andre weer snel genezen en konden we samen weer van allerlei lekkere hapjes genieten. Kleren wassen en eventueel een knoop aan je broek zetten dat moest je allemaal zelf doen . Het werd je een keer voorgedaan daarna moest je het zelf regelen want je moedertje was nu eenmaal niet aanboord om het voor je te doen.Ook moest je elke dag je schoenen goed poetsen daar werd streng op gelet door de hofmeester
Wat me ook verbaasde was het taal gebruik aan boord.Men gebruikte onderling heel veel de woorden als Tiefes,Kankerhoer,Tering lijder,waren schering en inslag meestal niet zo gemeend maar het viel me wel op.En ik kon die woorden nog al snel na zeggen het was voor mij grote mensen taal! Ook het biergebruik aan boord was vrij hoog.Een blikje bier Heineken koste dan ook maar 25
cent.
evenals een pakje sigaretten ook slechts voor Lucky strike viergulden en vijftig cent per slof alles belasting vrij.
Je kon per man slechts 4 blikjes bier per dag kopen dit was om te voorkomen dat je dronken werd je zat tenslotte op een tanker gevuld met 18.000 ton aan brandbaar spul. Maar wat deden de matrozen en ook sommige bediendes nu ze kochten van mensen die niet dronken want die had je toen ook al het bier op.En als je dan 8 biertjes per dag had opgespaard x 7 dagen had je het weekend toch 56 blikjes bier.Dan ging men gezamenlijk drinken.En als je dan met een man of 6 bij elkaar zat werd er stevig gedronken en goede muziek gedraaid.Toen hoorde ik de eerste verhalen over de vrouwen in de havens. Bijna iedereen had een grote bandrecorder van thuis uit mee gebracht.En dan kwamen de verhalen los over wat er overal in de diverse havens te beleven viel.Het ging altijd over mooie meiden en goede kroegen.We hadden op de Kermia zelfs een eigen betegeld zwembad aan boord waar ik dan ook gretig in mijn vrije tijd gebruik van
maakten.
Omdat het zwembad 3×3 meter groot was en 180 diep was er de afspraak dat men op toe beurt gebruik maakte van dat bad. De matrozen die overdag dienst deden gebruikten het meestal tussen 18 en 20 uur.En ik had het bad meestal in mijn vrije uren ter beschikking daar ik net als de koksmaat van 14.00 uur tot 16.00 uur altijd vrij was en dan was bijna iedereen aan het werk. Roy Rogers de film held .
Roy Roger met zijn paard Trigger. We hadden ook een grote filmprojector aan boord en meestal 3 grote speelfilms tijdens een overtocht.Meestal cowboys
films Roy Rogers.
maar ook oorlogs films .Je kon ook tafel tennissen aan boord.En we luisterden dikwijls naar de radio vooral de Wereld omroep werd goed beluisterd door de bemanning.
En er werd veel gekaart ,en dammen en schaken aan boord.
En ja bijna iedereen had een bandrecorder aan boord.Men nam dan tijdens het verlof thuis muziek op en dat werd dan afgespeeld tijdens de reis.
Roken mocht alleen daar waar het was toegestaan op het schip.
En omdat het een Tanker was vol ruwe olie waren alle asbakken gevuld met een laagje water.Een film werd dan bij goed weer en dat had je meestal wel vooral over de evenaar dan op het dek afgedraaid.De Films meestal cowboy films werden in een haven meestal geruild met een ander schip,zo dat je niet een jaar lang de zelfde film hoefde te zien. En bij minder mooi weer zaten we met zijn allen in de salon de film te bekijken. En de Pantry boy en de Ketelbink mochten dan in de haven samen de film kist op een ander schip gaan omruilen.Nu dat wilde ik wel waren we weer even enkele uren vrij. Roken mocht je op een tanker wel maar alleen in de salon waar de asbakken met een dun laagje water waren gevuld.
De messroom was de recreatie ruimte waar we konden kaarten ,dammen en tafeltennissen. Ook in de messroom waar een grote radio wereld ontvanger stond mocht je roken.Er werd veel kaart gespeeld en dammen en tafeltennis ook. Roken mocht echter nooit aan dek dat was levensgevaarlijk Er bestond een huisregel dat indien men bvb zag dat iemand met een sigaret achter zijn oor met de bedoeling die later in de toegestane rook ruimte op te steken dat die persoon die dan zichtbaar met zijn reeds gedraaide sigaret achter het oor zich ergens bevond waar men niet mocht roken.
Dat die persoon die dat deed in de eerste beste haven per vliegtuig naar Nederland terug werd gestuurd .Door dit dreigement en ontslag daarop volgend waagde niemand zich aan een sigaret waar het niet mocht. En in sommige buitenlandse havens had je op de kade een rookruimte ingericht waar men onder toezicht van een bewaker mocht roken.
Ik won de pot met
geld.
Op de Kermia ging de 2e hofmeester alle bemanningsleden af met een lijst om te raden hoeveel mijl het schip zou afleggen van bvb vandaag klokslag12uur tot de volgende middag 12uur.Je betaalde dan per getal dat je opgaf 1 dollar.Maar die dollar stond dan wel op 4gulden ruim. Als er dan van de bemanning bvb 52x 4 gulden was ingezet wat ruim 200 gulden was kon je die pot dus winnen.Het schip legde gemiddeld elke 24 uur ongeveer de zelfde aantal mijlen af maar door sommige stromingen kon dat nog al eens varieren.Had soms ook met tegenstroom of windkracht te maken. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik na 2x mee doen de pot won.Wat was ik blij ik die 87 gulden vijftig in de maand verdiende kreeg opeens zo maar ruim 200 gulden uit de mijlen pot.
Ik besloot om dat geld apart te houden wand ik had vernomen dat je soms dingen in het ene land goedkoop kon inkopen en in een ander land met veel winst kon verkopen. En ja de handels geest in mij vertelde me dat ik moest zorgen dat ik goed bijverdiende dan kon ik later tijdens mijn verlof van dat extra gewonnen geld genieten.Ik had al snel door dat de 2e hofmeester nooit uitbetaalde wat er ingezet was hij stak mooi elke dag 25 piek in eigen zak.
Op een van mijn latere reizen was ik zelf de organisator van deze lotto aan boord en inderdaad je kon er per dag 25 dollar netto aan overhouden als organisator.Ook werd er veel op voetbal wedstrijden gegokt op de schepen. Ik had ook al snel door dat er personen aan boord waren die veel geld verdienden soms te lui waren om zelf hun kleren te wassen of zelf hun schoenen te poetsen. Dan bood ik me aan om de was voor zo iemand te doen of om zijn schoenen te poetsen zo dat hij in de eest volgende haven netjes op stap kon gaan.
Er stond een kleine Hoover wasmachine bij de douches daar deed je eenkleine was in..De grote was werd in de waskamer gedaan door een man die noemde we de Wasbaas.Ik leerde zo wassen en strijken zelfs knopen aan een broek zetten alles moest ik leren er was geen moedertje die het voor me deed.Ik liet me dan niet in geld betalen voor bewezen diensten maar liet me dan bvb voor een wasje doen 3 pakjes sigaretten betalen of ik deed hun wasje voor 2 blikjes bier .
Ik spaarde die sigaretten dan op want die brachten in het buitenland soms wel het 3 dubbele op. Een slof van 10 pakje sigaretten bracht meestal 12 gulden winst op als smokkelwaar in een haven.
De salonbediende op de Kermia zijn naam Piet vroeg me op een dag of ik misschien een mooie zus had.Nu ik gaf hem haar adres en die 2 gingen brieven met elkaar uitwisselen . Wat na 2 jaren er na resulteerde in een verloving en daarna trouwde hij met mijn jongste zus Ria en werd dus mijn zwager. Op de foto zie je het verloofde stel en mijn vader en moeder .
Het verlovingsfeest van
mijn zus Rietje met Piet v Bastelaar ,er kwamen diverse bemanningsleden op het feest in Eindhoven.
We moesten ook wel eens de kok helpen ,dan zaten we aan dek boontjes schoon
te maken. Hier zit ik boontjes schoon te maken aan dek.
Want als de kok het te druk had werden wij van de civiledienst de bediendes er bij gehaald.
We kregen er zelfs overwerktoeslag bij.
Word vervolgd blijf ons volgen er komen nog vele avonturen.
Wil je het hele boek hebben even mailen en ik stuur het per mail naar je toe.
www.udonthanicityweblog.nl
Ze kunnen niet meer om ons heen.
3000 volgers, eigen youtube kanaal,fb Lowy Cremers,google of youtube tik in Lowy Cremers
Een bijdrage van onze crime reporter
AlCapone Bangkok (bron de Telegraaf)
lowy.cremers.senior@gmail.com
lowy.cremers.senior@gmail.com
Man neemd zwembroek mee en word gevat door Thaise politie.
De politie is je beste vriend
Recent zette Jelle een bericht op sociale media, waarin hij uit de doeken deed wat er in het Thaise jungleplaatsje Pai was gebeurd. „Ik besloot een zwembroek mee te nemen uit een winkel en geld op de toonbank te leggen omdat er niemand in die winkel was en ik haast had”, aldus de Nederlander.
Hij werd opgepakt en berecht. Nu wacht hij op overplaatsing naar de noordelijke plaats Chiang Rai. Thaise detentiecentra staan niet bepaald goed bekend. Een Nederlander in Thailand noemt het ’een soort extra hel op aarde’. Nederlanders die er vastzaten, hebben het over cellen waar tientallen mensen zitten. Slapen gebeurt vaak op een betonnen vloer.
“Er was niemand in de winkel en ik had haast”
Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan verder weinig over de zaak kwijt. Op persoonlijke omstandigheden wordt niet ingegaan. Tegelijk meldt ook Jelle zelf dat hij contact heeft met de ambassade. Mogelijk wordt hij het land uitgezet, iets wat niet ongebruikelijk is in het Zuidoost-Aziatische land. Buitenlanders die over de schreef gaan, worden regelmatig zonder pardon op het vliegtuig gezet, waarna ze een aantal jaar niet welkom zijn.
Afgaande op online berichten reisde Jelle al maanden over de wereld. Na een lange periode in Australië kwam hij eind januari aan in Thailand. Pai staat bekend als een feeststadje in de jungle in het noorden van het populaire vakantieland. Veel toeristen pakken een scootertje om via een kronkelende weg naar het stadje te rijden waar de economie voor een aanzienlijk deel op toerisme draait.
“Er was niemand in de winkel en ik had haast”
In een kort chatgesprek liet Jelle vorige week weten dat hij tijdelijk over een telefoon kon beschikken, maar dat hij op een later moment precies wil vertellen wat er is gebeurd. „Eerst moet ik even deze situatie oplossen”, aldus de Nederlander, die op sociale media vroeg of iemand wellicht wat schoon drinkwater en gezond eten kon brengen. „Ik zou het verschrikkelijk op prijs stellen.”
Met dank aan onze Sponsors.
Recent zette Jelle een bericht op sociale media, waarin hij uit de doeken deed wat er in het Thaise jungleplaatsje Pai was gebeurd. „Ik besloot een zwembroek mee te nemen uit een winkel en geld op de toonbank te leggen omdat er niemand in die winkel was en ik haast had”, aldus de Nederlander.
Beter dan marktplaats
Wist u het al?
Lezers van onze weblog bieden van alles te koop aan.
1 Prima glazen bierkast merk intercool 5 vaks nieuw waarde 15.000 thb nu voor 9000 thb
2. zware klop boormachine voor 1000 thb
3.Colomboormachine 1000 thb is verkocht
4 zgan wood shreder (hout versnipperaar) nieuw waarde 25.000 thb nu voor 18.000 thb.
5.Grote haakse slijper nu voor 1000 thb is verkocht
6 Video foto camera jvc model Everio met lader kost new 6000 thb nu voor 2000 thb
7. 16000 films engelstalig series etc op dvd samen 500 thb of spindel met 50 films voor 50 thb
8. Externe dvd writer nieuw voor 500 thb
merk asus externe writer snelheid 8x dvd
9. Canon writer met flesjes aan de zijkant + extra inkt voor 750 thb
10 Goud vergulde hyschschool ringen usa 2 stuks samen 1500 thb of 1 stuks 500thb
11. Nieuwe rolex horloge ongebruikt voor 600 thb.
12 Gebruikte rolex horloge voor 300 thb
13. De enige echte bretels om je broek op te houden
met usa motief bedrukt nu per stuk bij lowy 700 thb
Voor alle artikelen is een vaste prijs gesteld
Afdingen kan dus niet,en cowboys lamzakken beterweters gelieve niet te reageren want dan kegeld onze waak hond u naar de prullenbak.
Bezichtingen op email afspraak bij Lowy lowy.cremers.senior@gmail.com
Hoofdstuk 6
Hij die nooit heeft gevaren,weet niet hoe een zeeman leeft.
Ik werkte als jongetje van net 15 jaar 11,5 uur per dag x 7 dagen in de week.
Jij word in de vroege morgen om 05.30 gepord door de matroos van de wacht.Dat porren betekend gewekt worden.Met een flinke roffel op de deur van je hut maakt die matroos je wakker.Kom je er niet meteen uit en moet hij nog eens terug komen dan komt hij met een groot glas water en gooit dat over je gezicht heen,dus zorg dat je er meteen uitspringt als je gepord word.Dan ga je eerst je eigen goed wassen en je zorgt dat je om klokslag 0600 uur hier bent.Als eerste ga je dan broden bij de bakker in de kombuis halen en je snijd alle boterhammen even dik.Je vult de botervloten en de suikerpotten en de zout en pepervaatjes netjes bij.Dan ga je koffie en thee zetten we hebben daar een electro boiler met heet water voor.Zorg er wel voor dat die altijd gevuld blijft wand als die droog staat brand hij door en dan zwaait er wat voor je. Vervolgens ga je crape fruit halen in de kombuis en je snijd die half door en maakt ze schoon.Als dan de officieren bvb een groepje van 6 aan tafel zitten ga je naar de kok en dan ga je ophalen de gebakken eieren met spek.
Sommige mensen willen een gewoon gebakken ei maar als ze hem dubbel gebakken willen hebben noem je dat een turn over.Als om 0800 uur de onderofficieren gegeten hadden komt de staf eten.
De staf dat zijn de Kapitein we noemen hem de ouwe aan boord.Die komt dan met de 1e stuurman en de 1e machinist alsmede de Marconist samen ontbijten. Als iedereen klaar is ga je alles netjes in de pantry afwassen.Eerst in het sop en daarna in schoon water alles afspoelen.Je bergt alles netjes op en schrobt de vloer van de pantry goed schoon. Want je moet alles netjes schoon houden op een schip anders krijg je kakkerlakken aan boord en die willen we hier niet zien.Er was ook elke zondag inspectie of alles goed schoon was gemaakt aan boord.Dan ging de Kapitein met de stuurman en hofmeester rond . Er waren zelfs kapiteins bij die met witte handschoenen aan controleerden of er nergens stof lag. En o wee als iets niet goed schoon was dan kreeg men een flinke uitbrander van de Ouwe.Na dat je alles hebt opgeruimd ga je zelf ontbijten met de rest van de bediendes.Er waren aan boord 52 bemanningsleden.Een deel officieren met de staf en matrozen en machinisten en ook een timmerman en een electro monteur.Er was een bootsman en een kabelgast die zorgde voor de touwen en trossen op het schip. Ik viel onder de afdeling civiele dienst we waren met de Chef Hofmeester de 2e hofmeester en diverse bediendes en de wasbaas en het kombuis personeel het visitekaartje van de boot.
.De marconist had de bijnaam
Sparks.
Hij had een eigen radio hut aan boord.
Hij kon seinen en berichten van andere schepen ontvangen etc.Hij had een eigen radio kamer ook verzorgde hij elke dag een soort nieuws blaadje wat er allemaal in de wereld maar voor al in Nederland gebeurde .Je kon als bemanningslid bij de Sparks via zijn radio station een telegram versturen. Ik moest dus 3x per dag eten halen in de kombuis voor de officieren en alles ook 3x per dag afwassen.
Ik moest de Pantry schoonhouden gangen boenen en 3x per dag eten halen in de combuis.. En tussendoor om 10.00 uur in de morgen en om 1500 uur in de middag voor koffie en thee zorgen als men pickheet hield een soort pauze van 20 minuten. In den beginne deed ik natuurlijk nog al eens iets fout omdat ik alles nog moest leren.Dan schold die salon bediende me uit voor alles wat lelijk was. Toen wij uit Rotterdam vertrokken. Achteraf was dat een goede leermeester voor mij geweest wand zo leerde ik alles correct uit te voeren wat men mij opdroeg.Ik werkte dus al klein jochie van 15 jaar in de morgen van af 0600 uur tot in de avond 20.00 uur en had in de middag 2 uur vrij.Maar het waren toch 12 uren per dag dat ik moest werken.Andre de Koksmaat en ik werden al snel zeer grote
vrienden.
Omdat Andre de sleutels had van de grote voorraad kamer waar alle etenswaren lagen op geslagen we noemden dat de store konden wij van alles extra eten.Wand het gezegde wie dicht bij het vuur zit warmt zich het beste gold toen ook al.Er bleven wel eens ijsjes of lekkere pudding over en Andre zorgde dan wel dat ik er ook mee van mocht genieten.
De reis was begonnen we werden naar open zee gesleept.
Met de bekende sleepboot de zwarte zee werden we de waterweg op gesleept.
Oud zeemans gezegde een sleepboot trekt beter dan 3 vrouwen!!
Het werk op zich beviel me uitstekend,en iedereen was in zijn schik met die kleine Brabantse rakker.Ik viel de eerste avond aan boord na het werk als een blok in slaap.Maar midden in de nacht voelde ik dat het schip geweldig begon te stampen en trillen.We gingen vertrekken!Ik vaarde en begon aan mijn eerste reis.Er zouden er nog vele volgen.
Andre de koksmaat werd mijn vaste vriend aan boord,we gingen later samen veel stappen.
De Koksmaat en ik gingen snel het bed uit en we gingen aan dek staan kijken hoe 2 sleepboten ons schip de haven uit trokken.
We werden door de bekende sleepboot met de naam Zwarte zee de waterweg op gesleept.
We keken onze ogen uit wat er allemaal gebeurde.
We hoorden termen als voor en achter en gooi de trossen maar los etc etc. De Bootsman kreeg orders van de stuurman en hij gaf de matrozen weer opdrachten.Heel langzaam kwam de Kermia de haven uitgevaren richting Nieuwe waterweg. Het was een prachtig gezicht via de Nieuwe waterweg voeren we naar open zee ,mijn eerste avontuur was begonnen.Men vertelde me dat we naar Curacau gingen een oversteek van ongeveer 14 dagen varen.Toen we op open zee waren keek ik verbaasd om me heen.
STS Kermia mijn eerste reis was begonnen 1955.
Overal water zo ver als je kon kijken water water water.Er vlogen enkele grote meeuwen achter ons schip aan in de hoop dat de bemanning wat etensresten over boord zou gooien.
Er werd verteld dat er ter hoogte van de Azoren een postbootje langszij kwam varen en dan konden we wat post meegeven .Men zou deze post voor het thuisfront dan op de Azoren posten. Ik schreef nog snel een brief naar mijn ouders waarin ik uitgebreid verslag deed van mijn eerste dagen op dit fijne schip.Ik vertelde hun dat ik het enorm naar mijn zin had en dat ik lekker kon eten en zo veel ik wilde.En dat er zelfs op zondag kip en ijs gegeten kon worden.
Het postbootje dat nooit kwam.
Ik gaf de post af aan een matroos die hem op kwam halen. Ik wist op dat moment niet dat ik voor de 2e keer in het ooitje werd genomen.Er kwam namelijk geen postbootje .Men haalde bij de nieuwelingen de post op en maakte die dan open. Zo wisten de gehele bemanning wat je naar huis had geschreven.Enkele dagen later werd je dan met je eigen brief om je oren geslagen.
Scheepsgrappen.
Ook bij de Shelltankers waren er grappen om iemand in de maling te nemen.
|
Ik stond niets vermoedend aan het dek uit te kijken naar het postbootje dat maar niet kwam tot ik plotseling enkele mooie dolfijnen langs de boot zag zwemmen.
Het zijn de engelen der zee vertelde een matroos me toen. Dolfijnen voor de kust van de Azoren een prachtig moment voor mij. Voor de kust van de Azoren zagen we diverse Dolfijnen die met onze boot mee zwommen Het leek wel of ze vaarwel wilden zeggen.Prachtig Ook
zweefden er enkele grote albatrossen achter en boven het schip toen we uit voeren,ze betekenden een goeie reis toegewenst en behouden vaart!
Word vervolgd blijf ons volgen er komen nog vele avonturen.
Wil je het hele boek hebben even mailen en ik stuur het per mail naar je toe.
Interessante links
Interessante links wellicht? Veel plezier op deze site :)Archief
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
Recente reacties